1.Undervisningsdag på Modul 4 - Digitale Teknologier

Februar 24, 2020


Dagens tema : Digital dannelse i et læringsperspetiv.


Så er første undervisnings gang på Modul 4 - Digitale Teknologier startet og det var ganske hyggeligt at møde alle andre studerende og godt at komme i en gruppe, så vi kan udveksle og forhåbentlig inspirere hinanden. 

Jeg må indrømme, at jeg allerede på nuværende tidspunkt føler mig overvældet, frustreret og ude af komfort zone. Jeg føler mig presset i tid, at kunne nå at læse al litteratur op til hver gang, men ikke bare at læse det - også have tid til at fordybe sig for at kunne forstå al den nye litteratur, som jeg ikke synes er ligetil at huske. Dernæst så selvfølgelig også for at føle mig godt klædt på, så jeg har noget at tilbyde, når vi i gruppen skal samarbejde. 

Jeg vil så gerne FORSTÅ meningen med det hele, hvor skal vi hen, hvordan kan vi bruge diverse undervisningsmodeller til planlægning af undervisning, gennemførelse og evaluering. Hvilke rammer og med hvilke midler osv osv ....  I dag synes jeg det hele vælter rundt i en stor pære vælling.

Det er også en stor udfordring for mig, at komme igang med den praktiske del af bloggen. Begrebet blog er ikke et ukendt begreb, men det er ikke et medie, jeg har brugt ej heller brugen af portfolie. Så umiddelbart synes jeg den er en tidrøver, fordi jeg skal bruge  meget tid på at finde ud af, hvordan jeg navigerer og anvender bloggen. Så jeg får udnyttet dens muligheder bedst muligt. Jeg synes også at de "ekstra opgaver/lektier" vi fik og som måske vil kommer efter hver undervisnings gang kan undlades, fordi det for mig personligt er en stor mundfuld og nok i sig selv, at forsøge at forstå modul opgaven, nå at læse litteratur, have fokus på min problem stilling, som jeg endnu ikke har besluttet. Det sikkert kun mig som har det sådan, grundet diverse udfordringer.

Endvidere er brugen af digitale teknologier, redskaber, platforme på ingen måder min stærke side. Det er ikke midler min team kollega og jeg igennem snart seks år har gjort så meget brug af. Udover administrativt arbejde og Uddata plus, er det faktisk kun Power Point vi anvender. Padlet, Thinklink, Flipped learning, Didaktik 2.0 planlægningsmodel etc er en total ukendt verden for mig og flere af mine kollegaer. 

Jeg håber derfor, at jeg på dette modul bliver klogere på den teoretiske tilgang til læring og digitale teknologier.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Video om Haderups Nomenklatur

Se denne video og svar på spørgsmålene https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=5-BwOm5ElkS6hHAtMdvoMK9s_Va1Jh1IjGvAngAv7VpUQ0dO...