Illeris trekant
indhold, drivkraft, samspil
RB15 10. MAR 2020, 12.45
※※※※※※
Samspil
1. Socialt og fagligt samspil - hvordan sørger man som lærer for
det?
2. Nogle kommer fra folkeskolen, andre fra gymnasiet og endnu
andre har været på arbejdsmarkedet før de kommer på
erhvervsuddannelsen
3. Forskellige kulturelle baggrunde - uskrevne regler, normer
4. Samspil ml rammer, drivkraft og indhold
5. Samspil vs samfund - er forældrene interesserede og
deltagende i sit barns uddannelse.
6. Relation ml elev/lærer
Drivkraft
1. Motivation - kommer man fordi man har lyst eller fordi
forældre/uu-vejledere har valgt for en?
2. Modstand mod læring og ny teknologi
3. Hvis man har svært ved læringsstilen f.eks ikke har gode
redskaber til læsning mv
4. Elevforudsætninger - forskellig baggrund
5. Undervise hvert enkelt på det niveau, de er på -forskellige
taksonomier (Blooms)
Indhold
1. Det de har med i 'rygsækken' kan være meget forskellige - dvs
deres læringsforudsætninger er meget forskellige.
https://padlet.com/rb15/8r7njbgv3th7
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Video om Haderups Nomenklatur
Se denne video og svar på spørgsmålene https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=5-BwOm5ElkS6hHAtMdvoMK9s_Va1Jh1IjGvAngAv7VpUQ0dO...
-
Marts 13 2020 Ifølge Illeris involverer al læring tre dimensioner; indhold, drivkraft og samspil. Samspillet mellem de tre dimensioner...
-
Flipped classroom Er en rotations model i blended learning, hvor den undervisning, der normalt foregår i klassen flyttes hjem som forber...
-
Se denne video og svar på spørgsmålene https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=5-BwOm5ElkS6hHAtMdvoMK9s_Va1Jh1IjGvAngAv7VpUQ0dO...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar