Illeris - Indhold - drivkraft - samspil

Illeris trekant indhold, drivkraft, samspil RB15 10. MAR 2020, 12.45 ※※※※※※



 Samspil
1. Socialt og fagligt samspil - hvordan sørger man som lærer for det?
2. Nogle kommer fra folkeskolen, andre fra gymnasiet og endnu andre har været på arbejdsmarkedet før de kommer på erhvervsuddannelsen
3. Forskellige kulturelle baggrunde - uskrevne regler, normer
4. Samspil ml rammer, drivkraft og indhold
5. Samspil vs samfund - er forældrene interesserede og deltagende i sit barns uddannelse.
6. Relation ml elev/lærer


Drivkraft
1. Motivation - kommer man fordi man har lyst eller fordi forældre/uu-vejledere har valgt for en?
2. Modstand mod læring og ny teknologi
3. Hvis man har svært ved læringsstilen f.eks ikke har gode redskaber til læsning mv
4. Elevforudsætninger - forskellig baggrund
5. Undervise hvert enkelt på det niveau, de er på -forskellige taksonomier (Blooms)

Indhold
1. Det de har med i 'rygsækken' kan være meget forskellige - dvs deres læringsforudsætninger er meget forskellige.

https://padlet.com/rb15/8r7njbgv3th7


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Video om Haderups Nomenklatur

Se denne video og svar på spørgsmålene https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=5-BwOm5ElkS6hHAtMdvoMK9s_Va1Jh1IjGvAngAv7VpUQ0dO...